Angstbehandeling

Wij hebben begrip voor uw zorgen en angst

Er zijn veel patiënten met angst voor de tandarts. Sommige mensen zijn zo bang dat ze de tandartsafspraak blijven uitstellen. Als u niet regelmatig naar de tandarts komt zullen gaatjes en/of andere aandoeningen alleen maar erger worden. Daardoor zal er uiteindelijk een intensievere behandeling nodig zijn. Ons advies is daarom ook om naar de tandarts te blijven komen. Geef voor uw behandeling aan dat u angstig bent zodat wij hier rekening mee kunnen houden.

Wat wij voor u kunnen betekenen indien u angst heeft voor de tandarts?

Intake

Voor dat er een actieve behandeling gaat plaatsvinden willen wij u leren kennen. Met een intake krijgt het behandelteam een goed beeld van uw mondgezondheid, maar u krijgt ook een goed beeld van ons. Elke behandeling begint met het opbouwen van vertrouwen en de vraag of er een klik ontstaat. Op deze manier houdt u zelf de regie of er echt een behandeling gaat plaatsvinden.

Afspraak

Uw eerste indruk van onze praktijk en het team was goed en u wenst een behandeling? Dan pas gaan we verder. Omdat wij nu weten wat uw zorgen en angsten zijn plannen wij onze afspraak voor u op een zo rustig mogelijk moment. Misschien heeft u zelf een voorkeur voor een specifiek moment, zoals op het einde van de dag. Wij overleggen dit samen met u en vinden een passende oplossing. Zo houden wij ook rekening met de duur van de afspraak, zodat wij ruim de tijd voor u kunnen nemen.

Uitleg en transparantie

Onze ervaring is dat veel patiënten angstig en gespannen zijn vanwege het onbekende, oftewel dat zij niet precies weten wat er gaat gebeuren. Alle behandelingen worden van tevoren helder uitgelegd en er is voldoende tijd om vragen te stellen of te overleggen. Daarnaast is het belangrijk dat het behandelteam altijd open, eerlijk en duidelijk met u communiceert over de verwachtingen met betrekking tot eventuele pijn, napijn of mogelijke complicaties.

Angst voor de tandarts is een veelvoorkomend fenomeen, maar liefst 40% van de Nederlanders geeft aan angstig te zijn voor de tandarts. 12% zegt echt bang te zijn en bij 800.000 Nederlanders is er sprake van een fobie. U bent dus niet alleen!

Voel u op uw gemak

Iedere behandeling bij Oschek Dental is gebaseerd op vertrouwen en duidelijkheid. Bij Oschek Dental, een huiselijk en sfeervol inrichtte praktijk, willen wij dat u zich zo veel mogelijk op uw gemak voelt.

Kunnen wij u helpen? Heeft u vragen of wilt u zich inschrijven als nieuwe patiënt? Bekijk alle mogelijkheden om contact op te nemen.